September 1, 2012

DC Global Team Drops in to Jakarta and Bandung from 3-7 September 2012

Travel safe in Bali - Travel insurance from Worldnomads.com  

DC Global Team Drops in to Jakarta and Bandung from 3-7 September 2012
 
 
31 August 2012, Jakarta:  The DC global skate and BMX teams will drop in to Jakarta and Bandung from September 3-7 to join the DC Indonesian team for three events that will include meet and greets, poster signings, skate and BMX demonstrations, skateboard and product giveaways, and coaching clinics for the rapidly growing Indonesian sports action community.
 
The first event will be happening in Jakarta on the 3rd, 4th , and 7th of September with skate and BMX demonstrations and coaching clinics at Big 5 Senayan, Proklamasi Park, Green Skatepark Taman Mini and Puink Skatepark starting at 10 am.  The second event will see the crew traveling down to Bandung on 5 September for another demo and coaching clinic at the Buqit Skatepark and GOR Saparua which also starts at 10 am.
 
The grand finale will take place on 6 September at Atrium Plaza Indonesia Extension Lv.4 near DC Store , Jakarta.  Starting at 2.30 pm, there will be a media press conference, meet and greet, poster signing, demonstrations, coaching clinic, and a chance to win great DC products.
 
The DC global skate and BMX teams from Australia and America that will be bringing their world famous skills and sharing their tricks with the Indonesian fans are Tommy Fynn, Jake Hayes, Bugs Fardell, and Kieran Rielly (skate team), and Dylan Stark, Rob Wise, Alfredo Mancuso and Jeremiah Smith(BMX team), who will join up with the DC Indonesian team of Pevi Permana, Absar Lebeh, and Deni TX (skate team), and Okke Octavianus, Jujun Junaedi, Matheus Adhi, and Rizky Leonardo (BMX team).
 
The team will be doing some filming, photos shoots, and special charity work with underprivileged kids along the way, donating apparel and equipment to the kids in order to get them stoked about being involved in healthy and positive extreme sports activities.
 
DC Indonesia’s Sports Marketing Anthony Adam Caya is stoked about the upcoming events, saying “We are really excited since this is our first event where we are bringing DC’s global athletes and having them collaborate with our DC Indonesia team riders.   Being able to share these guys’ skills and talent with our skate and BMX community in Indonesia is really great, and this event is just a starter for what we will be giving to our DC fans and all of the extreme sport community in Indonesia. You’ll just have to imagine what will happen next!”
 
Quiksilver SEA CEO Paul Hutson is both proud and excited about hosting these events in Indonesia.  “There has been a tremendous reception in Indonesia and throughout SEA to our DC products over the last couple of years, and with events like these we’re rewarding our loyal and fast-growing fan base,” explained Hutson.  “We know they like nothing better than to meet their idols, the best extreme sport athletes in the world, up close and in person.  We’re just as excited as they are.  Plus it’s a great way to show them that the DC brand is here to stay and that we are serious about giving them the best products in the marketplace.  It will be a great experience, so make sure you don’t miss out on it.”
 
After the three Indonesian event, the DC Tour will move on to Malaysia from the 7-11 of September, and then to Thailand from the 11-16 of September.





Tim DC Global hadir di Jakarta dan Bandung tanggal 3-7 September 2012
 
 
31 Agustus 2012, Jakarta: Tim skate dan BMX DC global akan datang ke Jakarta dan Bandung mulai tanggal 3-7 September, untuk bergabung dengan tim DC Indonesia dalam acara yang akan diisi dengan meet & greets, penandatanganan poster, demo skate & BMX, pemberian produk-produk DC, dan coaching clinic yang ditujukan untuk komunitas sport action di Indonesia yang saat ini berkembang sangat pesat.
 
Acara pertama akan diadakan pada tanggal 3, 4, dan 7 September di Jakarta diawali dengan demo dan coaching clinic skate & BMX di Big 5 Senayan, Taman Proklamasi, Green Skatepark Taman Mini dan Puink Skatepark mulai pukul 10.00. Acara dilanjutkan dengan perjalanan seluruh tim DC menuju Bandung pada tanggal 5 September untuk kembali melakukan demo& coaching clinic di Buqit Skatepark dan GOR Saparua, yang juga dimulai pukul 10.00.
 
Puncaknya akan diadakan pada tanggal 6 September di atrium Plaza Indonesia level. 4 dekat dengan DC Sore, Jakarta. Dimulai pukul 14.30 dengan konferensi press, kemudian dilanjutkan dengan meet & greet, penandatanganan poster, demo, coachingclinic, dan kesempatan untuk mendapatkan dan memenangkan berbagai macam produk DC.
 
Tim DC global skate dan BMX dari Asutralia dan Amerika yang akan menunjukan skill kelas dunianya  serta membagi trik-trik mereka dengan para penggemarnya di Indonesia adalah Tommy Fynn, Jake Hayes,Bugs Fardell, dan Kieran Rielly (tim skate) dan Dylan Stark, Rob Wise, Alfredo Mancuso, dan Jeremiah Smith (tim BMX) yang akan bergabung dengan tim dari DC Indonesia yaitu Pevi Permana, Absar Lebeh, dan Deni TX (tim skate), Okke Octavianus, Jujun Junaedi, Matheus Adhi, dan Rizky Leonardo (tim BMX).
 
Tim ini akan melakukan filming, pemotretan, dan aksi sosial membantu para anak-anak yang kurang mampu, dengan memberikan sejumlah produk dan peralatan kepada anak-anak tersebut, dengan tujuan untuk berbagi kegembiraan dalam menjadi bagian dari sebuah aktifitas dari extreme sports yang menyehatkan dan positif.
 
Sport Marketing dari DC Indonesia Anthony Adam Caya juga sangat senang mengenai acara ini, ia mengatakan “kami sangat bersemangat karena ini merupakan pertama kalinya kami membawa para atlit dari DC global dan mengajak mereka berkolaborasi dengan team riders DC Indonesia. Mendapatkan kesempatan untuk berbagi keahlian dan bakat mereka langsung dengan komunitas skate dan BMX di Indonesia akan menjadi sesuatu yang luar biasa, dan acara ini hanya sebagai awal dari apa yang akan kami berikan untuk para penggemar DC dan komunitas extreme sport di Indonesia. Coba saja bayangkan apa yang akan terjadi berikutnya!!”
 
CEO Quiksilver Asia Tenggara Paul Hutson  merasa bangga dan bersemangat dengan penyelenggaraan acara ini di Indonesia. “Ada perkembangan yang luar biasa di Indonesia dan seluruh Asia Tenggara untuk produk-produk DC kami di beberapa tahun terakhir, dan acara seperti ini merupakan sebuah penghargaan yang kami berikan kepada para penggemar setia DC yang berkembang sangat pesat.” Jelas Hutson. “Kami paham kalau mereka akan sangat senang sekali untuk bertemu idolanya, para atlit terbaik dunia untuk extreme sport, dan mengenal mereka lebih dekat secara personal. Hal ini membuat kami juga sama bersemangatnya seperti mereka. Selain itu, ini merupakan cara yang  untuk baik untuk menunjukan bahwa DC hadir untuk dapat memberikan yang terbaik dan kami sangat serius dalam menanggapinya. Ini akan menjadi pengalaman yang luar biasa, jadi pastikan kamu tidak melewatkan acara ini”
 
Setelah Indonesia, DC tour akan melanjutkan perjalanannya ke Malaysia tanggal 7-11 September, lalu berlanjut ke Thailand tanggal 11–16 September.



For more information contact:
Quiksilver SEA
Rossi Chesarah - Media Relations
 


For visitors on a short stay in Bali, check out the affordable Bali hotels in Denpasar, Jimbaran, Kuta, Legian, Nusa Dua, Sanur, Seminyak, Tanjung Benoa, Tuban, Ubud, Uluwatu and Umalas

For visitors on a longer stay in Bali, check out the affordable Bali hotels in Amed, Candi Dasa, Canggu, Lombok, Lovina, Nusa Lembongan, Tabanan and Tanah Lot.

No comments:

Post a Comment

CATEGORIES

HOME
BALI NEWS
BALI HOTELS
BALI VILLAS
BALI SURFING
BALI CULTURE
BALI MONEY
BALI NIGHTLIFE
BALI PHOTO
BALI RESTAURANTS
BALI WEATHER
EXPLORING BALI

AMED
CANDI DASA
CANGGU
DENPASAR
JIMBARAN
KUTA
LEGIAN
LOMBOK
LOVINA
NUSA DUA
NUSA LEMBONGAN
PETITENGET
SANUR
SEMINYAK
TABANAN
TANAH LOT
TANJUNG BENOA
TUBAN
UBUD
ULUWATU
UMALAS
REGIONS OF BALI TRAVEL GUIDE
EAST BALI TRAVEL GUIDE
LEMBONGAN / PENIDA TRAVEL GUIDE
LOMBOK / GILI ISLANDS TRAVEL GUIDE
NORTH BALI TRAVEL GUIDE
SOUTH BALI TRAVEL GUIDE
WEST BALI TRAVEL GUIDE